27 Mayıs 2012 Pazar

Şarkılar


23 NİSAN GELDİ NEŞELİYİZ ÇOCUKLAR
Lay liri Lay Liri Lay Liri Lay...
Lay Liri Lay Liri Lay Lay
Lay liri Lay Liri Lay Liri Lay...
Lay Liri Lay Liri Lay..
&
23 Nisan geldi neşeliyiz çocuklar(2)
Atamızdan armağan işte bize bu bayram(2)
&
Şarkılar söyleyelim gülelim eğlenelim(2)
Atamızın izinde beraber yürüyelim(2)
&
Lay liri Lay Liri Lay Liri Lay...
Lay Liri Lay Liri Lay Lay
Lay liri Lay Liri Lay Liri Lay...
Lay Liri Lay Liri Lay..



ANNE SÖZÜ 
Dinlemedim annemi
Giyinmedim beremi
Üşüttüm hapşu
Üşüttüm hapşu
&
Çok yaşa çok yaşa
Anneyle çok yaşa
Çok yaşa çok yaşa 
Babayla baş başa
&
Anne sözünü dinle
Üşütme yine böyle
Kış günü çıplak başla
Dolaşma sokaklarda
&
Çok yaşa çok yaşa
Anneyle çok yaşa
Çok yaşa çok yaşa 
Babayla baş başa

BEN BİR KÜÇÜK FAREYİM
Ben Bir Küçük Fareyim
Yakalandım Kapana
Kaçar İken Kediden
Yandı Canım Çok Fena
Of Aman aman aman
Halim Kötü Kaçamam
Of Aman aman aman
Şu Kediler Pek Yaman
Bir Lokma Peynir İçin
Girdim Şu Tel Dolaba
Şimdi Nasıl Çıkarım
Akıl Verin Siz Bana
Of Aman amam aman
Halim Kötü Kaçamam
Of Aman amam aman
Şu Kediler Pek Yaman
Sen Bir Küçük Faresin
Yakalandın Kapana
Bu Kez Seni Affettim
Hadi Koş Git Yuvana
Of Aman aman aman
Halim Kötü Kaçamam
Of Aman amam aman
Şu Kediler Pek Yaman
DEDEMİN GÖZLÜKLERİ

Dedem Yatmış uyumuş
Gözlüğü Gözündeymiş
Unutmuş Gözlüklerin
Gözünde Olduğunu Dedem
&
Uyanınca Başlamış Aramaya
Aramış Taramış Bulamamış
Birde Bakmış Gözlükler
Gözünde Değil mi
&
Meğer Dedem Biliyormuş
Gözlüğün Gözünde Olduğunu
Şakacıktan Arıyor Tarıyormuş
Şakalar Yapıyormuş Dedem
&
Biz Dedemi Çok Severiz
Yollarını Gözleriz
Dedem Bize Geldiği Zaman
Bayram Ederiz.




DEFİNE BULALIM

Haydi, çocuklar, gelin çocuklar, define bulalım.
Sen de koş gel sen de coş gel, define bulalım.
&
Gezmeyi bırak tozmayı bırak, define bulalım.
Kazmayı bırak kürekleri bırak, define bulalım.
&
Öyle bulunmaz böyle bulunmaz, define bulalım.
Al kalemi eline aç kitabı önüne, define bulalım.
&
Okuyalım yazalım cehaleti ezelim, define bulalım.
İlimdir bize en büyük hazine, define bulalım.”




DENİZCİLER

Kalkın tayfalar
Yüksek dalgalar
Gemi yalpalar
Genç kaptan çabalar
Haydi, cumpararelli heya hey
cumpararelli heya hey
Haydi, cumpararelli heya hey
&
Gemimiz limanda
Çabamız sularda
Bağlarız ipleri
Toplarız yelkeni
Haydi, cumpararelli heya hey
cumpararelli heya hey
Haydi, cumpararelli heya hey
&
Merhaba evimiz
İşte döndük biz
Şarkı söyleyin
Dans eder güleriz
Haydi, cumpararelli heya hey
cumpararelli heya hey
Haydi, cumpararelli heya hey
Konu: Kitapların güzelliği


GÜZEL KİTABIM

Gel benim can kardeşim,
Gel güzel kitabım gel!
Senden başka dünyada
Hiç bir şey değil güzel.
Seninle oynayalım,
Seninle gülelim gel!
Seninle yerde, gökte
Gezip eğlenelim, gel!



KARNE GÜNÜ
Karnemi aldım çok mutluyum
Sınıfımı geçtim umutluyum
Annem babam öğretmenim
Hepsini çok, çok severim
Onlar bana öğrettiler
İyi şeyleri bellettiler

KIZ KULESİ  

Bir babaydı imparator
Kızını canından çok sevdi
Bir babaydı imparator
Ona bir şey olmasın dedi
Kehanet gerçek olmasın diye
Kızı bir yılan sokmasın diye
Denizin ortasına kule yaptırdı
Kehanet gerçek olmasın diye
Kızı bir yılan sokmasın diye
Denizin ortasına kule yaptırdı
Kız kulesi kız kulesi
Sen korumalısın prensesi
Kız kulesi kız kulesi
Sen koruyamadın prensesi

KAPTAN
Rüzgârlara bakarım,
Yelken açarım.
Dalgalara girerim ,
Rota çizerim.
Denizlerin ortasında pupa yelkenim.
Denizciyim denizciyim ben kaptanım
&
Martılarla yarışır,
Hava atarım.
Yunuslarla sevişir,
Suda yüzerim.
Limanlarda sıkılırsam ufka kaçarım
Denizciyim denizciyim ben kaptanım.
MUTLU GÜNLERE

Neler bekledik ve neler özledik
Oysa biz baharı görmedik
Hani nerede nerede sevgi barış hep sözlerde
Aradık dostluğu biz düşlerde
Yürekler yaşlı yürekler puslu
Yarınlar sanki korku dolu
Hani nerde sevgi
Yaşadık acıyı boş yere.
&
Biz çocuklar diyoruz yaşam çok güzel
Dünyayı sarsın çiçekler
Haydi yüreklerimizle koşalım sevgiye
Mutlu mutlu günlere.
&
Gülen gözlere uzanan ellere
Sarılmak sımsıcak sevgiye
Hadi sende sende dokun yana ellerinle
Koşalım dostluğa birlikte.
&
Biz çocuklar diyoruz ki yaşam çok güzel
Dünyayı sarsın çiçekler
Haydi yüreklerimizle koşalı sevgiye
Mutlu mutlu günlere.

MİNİK SERÇE İLE SEVİMLİ TIRTIL
Minik serçecik henüz uçmayı bilmiyormuş
Acıkınca ne yapsın kanat çırparak koşmuş
Karşısına ilk çıkan sevimli tırtıl olmuş
Yiyecekken tam onu tırtıl hemen konuşmuş
&
Canım serçe, kuzum serçe yeme beni ne olur
Üç haftacık beklersen adım kelebek olur
&
Öğretirim uçmayı yiyecekler bulmayı
Yükseliriz göklere dost oluruz böylece
Şaşırmış minik serçe bir tırtıl nasıl uçar
Beklemeli görmeli bu fırsat nasıl kaçar
&
Tırtıl başlamış hemen kozasını örmeye
Gece gündüz dememiş üç hafta hemen geçmiş
&
Gece dönerken güne koza yırtılıvermiş
Rengârenk kanatlarla o artık kelebekmiş
Minik serçecik artık uçmaktan korkmuyormuş
Kelebekle birlikte en yüksek dala konmuş
&
Cıvıl cıvıl sesiyle süzülürken göklere
En güzel şarkıları söylemiş kelebeğe
YERLİ MALI YİYELİM
Yerli malı yiyelim
Yerli malı loy loy
Yerli malı giyelim
Haydi arkadaş
&
Yerli malı alalım
Yerli malı loy loy
Yerli malı satalım
Haydi arkadaş
&
Yerli malı üretelim
Yerli malı loy loy
Yerli malı tüketelim
Haydi arkadaş
TÜRKMEN KIZI
Türkmen kızı Türkmen kızı
Yanakları kan kırmızı
Nazlı nazlı yürü eteğini sürü
Türkmen kızı inek sagar
İnek tepmiş dizin ovar
Aman aman aman Türkmen halin yaman
Türkmen kızı elma soyar
Elin kesmiş kanlar akar
Li lili lili lili lili lili
&
Türkmen kızı yufka açar
Hemi açar hemi saçar 
Aman aman aman Türkmen kızı halin yaman
Türkmen kızı saçın tarar
Ayna düşmüş yerde arar
Ayna nerde nerde
Param parça yerde
Ayna nerde nerde şıngır mıngır yerde
Türkmen kızı ekin biçer
Testisinden ayran içer
Lıkır lıkır lıkır lıkır


SAKLA SAMANI GELİR ZAMANI
Sakla sakla sakla sakla sakla samanı
Gelir gelir gelir gelir gelir zamanı
Sakladım samanı geldi zamanı
Sattım samanı yaktım bu hanı
Sende sende sende sende sakla samanı
Gelir gelir gelir gelir gelir zamanı
Sakladım samanı geldi zamanı
Sattım samanı yaktım bu hanı

YAŞASIN İLKÖĞRETİM OKULU
Her yarışta biz en baştayız
Bilgi, kültür beceri ve hız
Sevgi ve saygıyla candan bağlıyız
Yaşasın ilköğretim okulu
Atatürkçü yurt sevgisiyle
Öğren, başar tüm gücünle
Yurdumuz ilim yolu uygarlık yolu
Yaşasın ilköğretim okulu
Öğün çalış güven diyor atamız
Atamızdan alıyoruz hız
Sekiz yıllık eğitim ilk amacımız
Atatürkçü yurt sevgisiyle
Öğren, başar tüm gücünle
Yurdumuz ilim yolu uygarlık yolu(x2)
Yaşasın ilköğretim okulu(x2)


ÇİLEK EZELİM
Aşçı geliyor aşçı
Bize de gelse bari
Kışlık yemekler yapmış
Güzel olmuş mu bari
Haydi
 şirinim çilek ezelim
Bu senede reçel yiyelim
Şirin sözü dinleyen çocuklar
Çok iyiymiş çocuklar
Haydi
 şirinim çilek ezelim
Bu senede reçel yiyelim

IŞILDAYAN GEZEGEN
Dolsun bütün atık kumbaraları
Çevremiz tertemiz, pırıl pırıl olsun.
Verelim Elele, biraz daha gayretle
Dünyamız ışıldayan bir gezegen olsun
&
Kim kirletiyorsa güzel doğamızı
Yargının pençesi yakasında olsun.
Etrafa saçtığı, çirkinlikler, pislikler
Dönsün kendi evinin bahçesine dolsun.
YEŞİLAY HAFTASI
Uzak dur sigaradan sana zarar vermesin
Duman ve kötü koku içimize dolmasın
Uzak dur sigaradan sana zarar vermesin
Duman ve kötü koku içimize dolmasın
&
Alkolle sigarayla savaşmalı durmadan
Sağlıklı olmak için uzak duralım her an
Alkolle sigarayla savaşmalı durmadan
Sağlıklı olmak için uzak duralım her an


YAZ BİTTİ KUŞLAR GİTTİ
Yaz Bitti Kuşlar Gitti
Yapraklar Düştü
Ormanda Bir Sessizlik
Geldi Sonbahar
&
Rüzgârlar Üşütüyor
Hırkalar Giydik
Güle Güle Kırlangıç
Geldi Sonbahar
&
Yaz Bitti Kuşlar Gitti
Yapraklar Düştü
Yollarda Bir Sessizlik
Geldi Sonbahar

SİGARA
Uzak dur sigaradan
Sana zarar vermesin
Duman ve kötü koku
İçimize dolmasın
&
Alkol ve sigarayla
Savaşalım durmadan
Sağlıklı olmak için
Uzak duralım her an

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder