12 Mayıs 2012 Cumartesi

Çocuk Ruh Sağlığı sayfa 78


Öğretmen Çocuk İlişkisi
* Bir öğretmenin eğitimcilik kalitesi öğrencileriyle kurduğu iletişimin kalitesiyle belirlenir.
*Öğretme-öğrenme sürecinin etkili olabilmesi için, iki kişi arasında(öğreten ve öğrenen)çok özel bir ilişkinin kurulması gerekir. Bu ilişkinin kurulabilmesi için öğretmenin iletişim becerilerine sahip olması gerekir.
* Öğretmen çocuk ilişkisinde en önemli iletişim becerisi DİNLEMEdir.
* Çocukları dinlerken göz kontağı kurulmalı onlarla aynı seviyede olunmalıdır(Örnek: Eğilerek).
*Göz teması çocuğa önemli olduğunu hissettirir. Seninle ilgiliyim,  senin farkındayım, senin öğretmenin olmaktan mutluyum mesajını verir.
ÖĞRETMEN
Çocuğun aileden sonra ilk sosyal çevresini oluşturan okulda, öğretmen anne baba gibidir. Bir süre sonra anne babadan önde gelir. “Annem babam her şeyi bilir” düşüncesinin yerini “Öğretmen en doğruyu bilen ve yanılmayandır “düşüncesi alır. Daha önce anne babası ile özdeşim kuran çocuk artık öğretmeniyle özdeşleşir, onu model alır. Öğretmenini seven çocuk okula istekli gider, görev ve sorumluluklarını yerine getirir. Bu durum okul başarısını ve uyumunu olumlu yönde etkiler. Daha sonraki öğrenim yaşantılarına sağlam ve güvenli bir temel oluşturur. Öğretmen bilgi verme ve öğrenim sürecini yönetme, sınıf içi düzen ve disiplini sağlamakla da sorumludur.

Arkadaş ilişkileri
Önemi
Arkadaş ilişkileri çocuğun evinde karşılanamayan en önemli gereksinimlerinden biridir. Okula yeni başlayan çocuk için bir çok yeni arkadaş edineceği düşüncesi heyecan vericidir. Okul çağındaki özellikle ergenlik çağındaki çocuklar için arkadaşlar anne babadan daha önemlidir. Arkadaşları tarafından beğenilmek ve aranan kişi olmak yetişkinler tarafından beğenilmekten daha önemlidir. Bir çocuğun okulda arkadaşının olması: Oyun oynarken ona eşlik edebilecek, sınıfta başına gelenler hakkında onunla konuşabilecek, en son okul söylentilerini paylaşabilecek ve bir sorunu olduğunda ,başı sıkıştığında ona yardımcı olacak başka çocuklar olduğu anlamına gelir. Arkadaş edinmek ve arkadaşlığını sürdürmek belli bir ruhsal olgunluğu gerektirir. Hiç arkadaşı olmayan bir çocuğun ruh sağlığı sorunu olduğu söylenebilir. Arkadaş ilişkileri çocukların tüm gelişim alanlarını desteklemesinin yanı sıra özellikle çocukların ruh sağlığına önemli katkılarda bulunur.
Arkadaşlık
- Toplumsal yaşamda ihtiyacı olan uyumlu ilişkileri öğretir.
- İş birliğini öğretir, bunun yanında ezmeden, ezilmeden yarışma yeteneği kazandırır.
- Lider olma, yönetme, sorumluluk alabilme yeteneklerini kazandırır.
- Akranlarıyla ortak olan ve farklı olan yönlerini görmesini ve kendini gerçekçi olarak değerlendirmesini sağlar.
- İnsanlarda beğenmediği nitelikleri hoşgörüyle karşılamaya alıştırır.
- Bencilliğini yenmeyi öğretir.
- Hem kendi cinsiyle, hem de karşı cinsle sürdürülen arkadaşlık ilişkisi, cinsel kimliğini pekiştirir.

Okul Aile İşbirliği
Okul aile işbirliği, bütün tür ve düzeydeki okullarda öğrenim gören öğrencilerin başarısının artmasında temel anahtarlardan birisidir. Öğrenci başarısının artması, katılım, güdülenme, kendine güven ve davranışların değişmesini sağlamaktadır. Ayrıca çocukların okul ve öğretmenlere karşı olumlu tutumlar geliştirmelerinde aile katılımı temel bir araçtır.
Okul-Aile İşbirliği
Eğitimsel değerlere dayalı olarak, aileleri, öğretmenleri, yöneticileri ve öğrencileri bir araya getirerek eğitim ihtiyaçlarının uygun biçimde karşılanması için, bu grupların birbirlerinden neler bekleyebilecekleri ve birbirlerine nasıl yardım edecekleri konusunda görüş birliği sağlar.
Okul-Aile İş Birliğinin İlkeleri
Aileler, okulun ve eğitim sürecinin ayrılmaz bir parçası olarak görülmelidir. Katılım çalışmaları okulun temel sorunları üzerinde odaklaşmalıdır. Aile katılımı, ailelerin birbirleri ile etkileşimi ile başlar

Okul-Aile İş Birliğinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
- Okul-Aile iş birliği çok amaçlı, iyi planlanmış ve uzun süreli olarak düzenlendiğinde başarılı olur.
-Okul-Aile iş birliği çalışmaları hem sorunların çözümü, hem de olması mümkün olan sorunların önlenmesine yönelik olmalıdır.
-Okul - Aile iş birliği yalnızca ilköğretim okulları düzeyi için değil, lise düzeyinde de etkili ve önemlidir.
- Ailelerin okul etkinliklerine katılımı için mutlaka çok iyi eğitim almış olmaları gerekmez
- Okul-Aile iş birliği iyi düzenlendiğinde en çok alt  sosyo -ekonomik düzeyden gelen çocuklar için yarar sağlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder