Öğretmen Çocuk İlişkisi
* Bir öğretmenin eğitimcilik kalitesi
öğrencileriyle kurduğu iletişimin kalitesiyle belirlenir.
*Öğretme-öğrenme sürecinin etkili
olabilmesi için, iki kişi arasında(öğreten ve öğrenen)çok özel bir ilişkinin
kurulması gerekir. Bu ilişkinin kurulabilmesi için öğretmenin iletişim
becerilerine sahip olması gerekir.
* Öğretmen çocuk ilişkisinde en önemli
iletişim becerisi DİNLEMEdir.
* Çocukları dinlerken göz kontağı
kurulmalı onlarla aynı seviyede olunmalıdır(Örnek: Eğilerek).
*Göz teması çocuğa önemli olduğunu
hissettirir. Seninle ilgiliyim, senin
farkındayım, senin öğretmenin olmaktan mutluyum mesajını verir.
ÖĞRETMEN
Çocuğun aileden sonra ilk sosyal çevresini oluşturan
okulda, öğretmen anne baba gibidir. Bir süre sonra anne babadan önde gelir.
“Annem babam her şeyi bilir” düşüncesinin yerini “Öğretmen en doğruyu bilen ve
yanılmayandır “düşüncesi alır. Daha önce anne babası ile özdeşim kuran çocuk
artık öğretmeniyle özdeşleşir, onu model alır. Öğretmenini seven çocuk okula
istekli gider, görev ve sorumluluklarını yerine getirir. Bu durum okul
başarısını ve uyumunu olumlu yönde etkiler. Daha sonraki öğrenim yaşantılarına
sağlam ve güvenli bir temel oluşturur. Öğretmen bilgi verme ve öğrenim sürecini
yönetme, sınıf içi düzen ve disiplini sağlamakla da sorumludur.
Arkadaş ilişkileri
Önemi
Arkadaş ilişkileri çocuğun evinde karşılanamayan en önemli
gereksinimlerinden biridir. Okula yeni başlayan çocuk için bir çok yeni arkadaş
edineceği düşüncesi heyecan vericidir. Okul çağındaki özellikle ergenlik
çağındaki çocuklar için arkadaşlar anne babadan daha önemlidir. Arkadaşları
tarafından beğenilmek ve aranan kişi olmak yetişkinler tarafından beğenilmekten
daha önemlidir. Bir çocuğun okulda arkadaşının olması: Oyun oynarken ona eşlik
edebilecek, sınıfta başına gelenler hakkında onunla konuşabilecek, en son okul
söylentilerini paylaşabilecek ve bir sorunu olduğunda ,başı sıkıştığında ona
yardımcı olacak başka çocuklar olduğu anlamına gelir. Arkadaş edinmek ve arkadaşlığını
sürdürmek belli bir ruhsal olgunluğu gerektirir. Hiç arkadaşı olmayan bir
çocuğun ruh sağlığı sorunu olduğu söylenebilir. Arkadaş ilişkileri çocukların
tüm gelişim alanlarını desteklemesinin yanı sıra özellikle çocukların ruh
sağlığına önemli katkılarda bulunur.
Arkadaşlık
- Toplumsal yaşamda ihtiyacı olan
uyumlu ilişkileri öğretir.
- İş birliğini öğretir, bunun
yanında ezmeden, ezilmeden yarışma yeteneği kazandırır.
- Lider olma, yönetme, sorumluluk
alabilme yeteneklerini kazandırır.
- Akranlarıyla ortak olan ve
farklı olan yönlerini görmesini ve kendini gerçekçi olarak değerlendirmesini
sağlar.
- İnsanlarda beğenmediği nitelikleri
hoşgörüyle karşılamaya alıştırır.
- Bencilliğini yenmeyi öğretir.
- Hem kendi cinsiyle, hem de karşı
cinsle sürdürülen arkadaşlık ilişkisi, cinsel kimliğini pekiştirir.
Okul Aile İşbirliği
Okul aile işbirliği, bütün tür ve düzeydeki okullarda
öğrenim gören öğrencilerin başarısının artmasında temel anahtarlardan
birisidir. Öğrenci başarısının artması, katılım, güdülenme, kendine güven ve
davranışların değişmesini sağlamaktadır. Ayrıca çocukların okul ve öğretmenlere
karşı olumlu tutumlar geliştirmelerinde aile katılımı temel bir araçtır.
Okul-Aile İşbirliği
Eğitimsel değerlere dayalı olarak, aileleri, öğretmenleri,
yöneticileri ve öğrencileri bir araya getirerek eğitim ihtiyaçlarının uygun
biçimde karşılanması için, bu grupların birbirlerinden neler bekleyebilecekleri
ve birbirlerine nasıl yardım edecekleri konusunda görüş birliği sağlar.
Okul-Aile İş Birliğinin İlkeleri
Aileler, okulun ve eğitim sürecinin ayrılmaz bir parçası olarak
görülmelidir. Katılım çalışmaları okulun temel sorunları üzerinde
odaklaşmalıdır. Aile katılımı, ailelerin birbirleri ile etkileşimi ile başlar
Okul-Aile İş Birliğinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
- Okul-Aile iş birliği çok amaçlı,
iyi planlanmış ve uzun süreli olarak düzenlendiğinde başarılı olur.
-Okul-Aile iş birliği çalışmaları
hem sorunların çözümü, hem de olması mümkün olan sorunların önlenmesine yönelik
olmalıdır.
-Okul - Aile iş birliği yalnızca
ilköğretim okulları düzeyi için değil, lise düzeyinde de etkili ve önemlidir.
- Ailelerin okul etkinliklerine
katılımı için mutlaka çok iyi eğitim almış olmaları gerekmez
- Okul-Aile iş birliği iyi
düzenlendiğinde en çok alt sosyo
-ekonomik düzeyden gelen çocuklar için yarar sağlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder